Caminando segur@s pola vida

La Policía Local de Carreño imparte formación en seguridá pa persones adultes con discapacidá de la contorna. A les distintes actividaes de calter social  que  impulsa y empresten los axentes de Policía Local del Conceyu de Carreño, a lo llargo de los años, como les xornaes de puertes abiertes, campañes de sensibilización na comunidá educativa, visites a les sos dependencies, etc  hai que suma-y una nueva iniciativa qu'empiezó güei.  El so oxetivu facilitar la protección y seguridá de les persones con esta discapacidá intelectual de la contorna del Cabu Peñes. La primer sesión formativa lleva por títulu  “CAMINANDO SEGUR@S POLA VIDA” ya impartióse nel Centru polivalente La Baragaña.

“Caminando Segur@s pola Vida” ye un primer taller específicamente dirixíu a les persones usuaries del Centru de Sofitu a la Integración (CAI) de Candás. Ye un proyectu ellaborao y desenvuelto pola Policía Local. L'encargáu d'impartilo ye l'axente local Antonio J. Molina.

Esta iniciativa realízase nel marcu del Conveniu de Collaboración estable suscritu ente'l Conceyu de Carreño y l'entidá que, por encomienda del Principáu, xestiona'l Centru (la Fundación FASAD).  Al traviés del cual les persones usuaries del centru pueden aportar a los espacios municipales y participar de la vida cultural, social, deportiva del Conceyu. Asina, por casu incorporáronse cursos pal colectivu con diversidá funcional na ufierta d'estensión cultural municipal; nel ámbitu de les nueves tecnoloxíes, el CDTL vien desenvolviendo'l programa “Tics na Diversidá”, dirixíu a consiguir la integración plena de 13 usuarios/es del centru; no deportivo púnxose en marcha xuntu col club “Cuatros Vientos” de Candás la iniciativa de vela adaptada o la participación nos talleres de pesca o l'usu de les instalaciones de la piscina de la Mancomunidá del Cabu Peñes; amás de la participación nes activiades que desenvuelven los Patronatos del Teatru Prendes y Muséu Antón, ente otres” – señaló l'Alcaldesa, Amelia Fernández.

El Taller dio empiezu  güei martes 19 de xunu a les 11:00 hores nes instalaciones del CDTL. Nesta primer sesión trabayóse coles persones qu'alleguen al Centru les distintes situaciones nes qu'intervengan la seguridá como tema global pa llegar al conceutu de peligru y saber cómo actuar. Pa ello trés van ser les temes a aldericar:

· Riesgos, analizando los posibles riesgos, como evitalos, onde s'atopen.
· Daños y los cuidos necesarios pa reparar o restituyir esos daños.
· Peligros, van vese los distintos tipos y como pueden detectalos a tiempu, situaciones reales,…

Les siguientes sesiones van tratar sobre la conocencia personal. va analizase si conocen los sos datos personales (DNI, teléfonu, dirección,..),  la documentación que tienen de llevar na so cartera, conocencia del mediu nel que viven (ciudá, villa, pueblu, barriu,…), identificación de too aquello que los arrodia, cais, places, parques, pasos de peatones, edificios públicos, privaos, los recursos municipales,… 

Reforzamos la collaboración ente servicios públicos pa facilitar la protección y seguridá de les persones con esta discapacidá intelectual. Les actividaes programaes escuerren la meyora de la protección y la seguridá d'esti colectivu y la promoción de la so integración na sociedá. Vamos Impulsar diverses actividaes de formación, a lo llargo del añu, pa fomentar la sensibilización al respective de la protección frente al abusu y los posibles delitos que pudieren cometese contra estes persones. L'axente que va impartir la formación, amás de la cualificación profesional, conoz de bien cerca les característiques de les persones con discapacidá intelectual y cómo encarar situaciones d'especial vulnerabilidá. La so esperiencia personal respuende pa da-yos visibilidá, facilita-yos la so participación en distintes actividaes de sensibilización y eventos d'acercamientu a la institución policial. Tou ello, cola cuenta de reforzar la protección de les persones más desfavorecíes o en riesgu d'esclusión” – añedió Fernández.

Al tratase d'un programa piloto nesti conceyu, y que se desenvuelve específicamente pa usuarios/es  d'esti Centru al qu'alleguen persones de Gozón y Carreño, puede que tenga dalguna variación del conteníu de les sesiones.  Según váiganse viendo les necesidaes y/o l'interés de participantes nes actividaes y la comprensión de los conceutos  que se van a intentar tresmitir les temes a tratar van dir variando y afaciéndose a les sos necesidaes. Con esti proyectu lo que queremos consiguir ye que ganen autonomía y facelo de forma segura. Qu'en el casu de que vean un peligru pa la so persona puedan identificalo y actuar. Qu'en tou momentu  lleven consigo la so identificación por si nun casu puntual precisen ayuda” - comentó Antonio Molina, axente númberu 17 ya instructor del Taller.

El taller nun ye namá teoría, si non que la programación va ampliasecon distintes propuestes de salíes a otres ciudaes y distintes actividaes práctiques que doten la so esperiencia y meyor conocencia a quién participen nel mesmu” concluyó Molina.