Meyores nos viales de Llorgozana

El Conceyu de Carreño axudicó les obres d'arreglu de dellos viales dos caminos públicos C-191/C-190 na parroquia de Llorgozana, tres el correspondiente procesu de llicitación, a la empresa Pavitek 2010, S.L. por importe de 52.016,07 € IVA incluyíu.


L'oxetu de les obres que se van encetar dende la Conceyalía de Mediu rural son relatives al arreglu del Camín Cabodevilla C190 y un tramu del Camín C191. Dichos caminos presenten un firme asfálticu bastante deterioráu pola acción de les agües de escorrentía superficial, presentando numberosos baches, descarnes y material desprendío, amás de que los sos cantos fueron tomaos pola vexetación axacente restándo-yos anchu a los mesmos” – afirmó'l conceyal Manuel Noceda.


Amás nel camín C191, esiste una turria en desmonte, dixebrándolo d'otru vial superior, que presenta desprendimientos que lleguen a afectar al firme del segundu, teniendo fundimientos y y inclusive en dalgún puntu, llegando a quedar ensin sofitu, lo que representa un riesgu pal vecinderu. Amás, el desnivel esistente ente dambos viales, que llega a superar los 2,5m d'altor, escarez d'elementos de protección frente a posibles cayíes de vehículos. Con esta actuación del consistoriu preténdese sobremanera asfaltar el camín C190 na so totalidá, lo que supon un llargor 257,50 m, y un tramu de 267,50 m del C191, ameyorando'l so sistema de drenaxe pa evitar que se sigan deteriorando; y amás contener la turria que se ta desestabilizando” – añedió'l conceyal.

Pa dar solución a la turria inestable de más de 2,5 m d'altor, qu'amás ta sosteniendo otru vial, proyectóse la construcción d'un muriu en ménsula de formigón armáu, que va llevar na parte alta del so alzáu, una barrera de seguridá bionda, pa protexer al tráficu del vial cimeru, de posibles cayíes d'altor. Dichu muriu va tener trés tramos, llevando xuntes de dilatación y mechinales a una distancia máxima de 5m y 2,5 m respectivamente.


Na turria que dixebra los dos caminos esiste un poste d'allumáu y otros servicios que se previo caltener nel mesmu sitiu una vegada que se construya'l muriu; va ser necesariu encontialo y xixilar la so estabilidá mientres se realiza dicha obra.


Al respective de la pavimentación proyectóse con 5 cm d'espesura d'amiestu bituminoso en caliente tipu formigón bituminosu AC 16 Surf D 50/70. Solo vase a pavimentar l'anchu actual de los viales, ensin llevar a cabu ensanche de llaterales.

Pa poder llevar a cabu la pavimentación d'estos caminos va ser necesariu primero faer una llimpieza de los mesmos y de los sos cantos, yá que s'atopen abondo tomaos pola vexetación amiesta. Considérase nel presupuestu llimpiar tol anchu de los mesmos más una franxa d'unos 50 cm d'anchu mediu a cada llau d'estos y les cunetes esistentes. Antes de llevar a cabu la pavimentación, va dase na reparación de los baches esistentes. Esiste una zona onde va ser necesariu fresar el firme antes de faer l'asfaltáu, pa evitar superar el nivel de les entraes a una propiedá” – afirmó Noceda.


Los viales anguaño tienen delles cunetes en tierra; con esta actuación municipal prevese non solo sustituyiles por cunetes-bordiellu o cunetes en “V” de formigón según el casu, sinón tamién faer cunetes nueves en tramos que nesti momentu nun disponen d'elles. Tamién se preve l'allugamientu d'una canaleta con rexes pa dar continuidá a la cuneta na intersección con un camín y l'instalación d'un nuevu cañu pa cruciar el Camín C191” – concluyó'l conceyal.