Escolinos y escolines carreñenses van fomentar recoyida de materia orgánica

Centros Educativos del conceyu van participar na I “Selmana de la Recoyida Separada de la Materia Orgánica”  entamada por Cogersa y el Conceyu de Carreño, al traviés de la conceyalía de Mediu Ambiente.

Dende'l pasáu 17 de setiembre, en Candás desenvuélvese una esperiencia piloto de recoyida selectiva de borrafes orgániques de Candás, enllantándose'l siguiente sistema de recoyida como sigue:

·Llunes, miércoles, xueves, sábadu y domingu, realízase la recoyida, por aciu el sistema puerta a puerta, con cubos de color negru namá pa la fracción resto.

·Y los martes y vienres, ye cuando se realiza'l serviciu de recoyida separada de materia orgánica por aciu la recoyida puerta a puerta con cubos de color marrón.

Amás esti nuevu serviciu del cubu marrón” dos díes a la selmana, compleméntense cola instalación de 30 contenedores na vía pública pal depósitu de les borrafes de para materia orgánica cualquier día del añu. Estos contendores disponen d'una llave que se facilitó a caúna de les families que voluntariamente solicitaron participar nel proyectu pilotu, amás d'un pequeñu cubu marrón por que puedan faer l'almacenamientu d'estes borrafes orgániques a na casa particular” comentó Roberto Bueno-Conceyal de Mediu Ambiente.

La Corporación de Carreño caltien el firme compromisu col reciclaxe y la correcta xestión de los recursos pa la meyora de la nuesa redolada, convirtiendo, na midida de les nueses posibilidaes, les borrafes en fonte de vida. Pal añu 2020 la normativa europea, tocantes a la xestión de les borrafes, obliga a que siquier el 50 % de les borrafes del conceyu sían reciclaos frente al 16 % actual.  Por ello, p'algamar les esixencies europees tenemos que siguir avanzando y cuntar cola inestimable collaboración ciudadana pa materializalo. Col firme propósitu de dar un pasu más nel camín percorríu, col ánimu de siguir siendo un conceyu responsable col mediu ambiente, amplióse'l serviciu de recoyida de basures qu'hasta agora s'emprestaba na villa urbana, ya impulsando el reciclaxe de la materia orgánica” señaló'l conceyal.

Esta selmana de collaboración, cola población escolar del conceyu pa fomentar la separación de la materia orgánica, que se va desenvolver del 18 al 24 de marzu, encuádrase dientro de la Segunda Fase de la Campaña de Recoyida de Materia Orgánica. Esta segunda Fase de Refuerzu, que va dar empiezu-  a partir del próximu mes de febreru- , tien como finalidá evitar que vaiga al vertideru'l 40% del conteníu de cada bolsa de basura y amontar el reciclaje; amenorgar les emisiones de CO2 y otros gases d'efectu invernaderu; tresformar la materia orgánica n'enerxía llimpia o compost: y ameyorar la sostenibilidá de la nuesa redolada. Estos cuatro oxetivos espliquen la trescendencia d'implicase como vecín o vecina nesta recoyida selectiva. La participación de tolos axentes sociales ye clave pa contribuyir  a amenorgar la cantidá de borrafes xeneraes ya implementar polítiques que dexen la valorización y aprovechamientu de los mesmos pa otros usos” rellató Bueno.

Unes de les acciones propuestes nesta segunda fase y  a celebrar mientres la I “Selmana del de la Recoyida Separada de la Materia Orgánica” va consistir en que los neños y neñes del Conceyu van convertir en “Embaxadores de la Orgánica”. L'alumnáu de los centros educativos de Candás, Colexu Poeta Antón de Mariarreguera, Colexu San Félix ya IES  va encargase d'enseñar a dixebrar y reciclar la materia orgánica a la ciudadanía a lo llargo d'esa selmana nes cais, places y exes comerciales de la villa como yá fixeron na Campaña d'Impulsu del Reciclaje na primavera del 2017” prosiguió'l conceyal.

Na xunta caltenida coles direcciones de los trés centros, na que tamién tuvieron presentes representantes del Consorciu, afondóse na Campaña y les actividaes que conlleva. Confirmando, dende un principiu, la so collaboración y participación nesta iniciativa” – concluyó Bueno.