En marcha la formación en soporte vital básicu en Carreño

Cola supervisión del médicu especialista en medicina deportiva y coordinador de la mesa ínter sectorial de Salú local, Vicente González desenvolvióse'l primeru, de los dos cursos formativos  programaos en Carreño en visu a llograr la acreditación sobro Soporte Vital Básicu y DESA (Desfibriladores Semi-automáticos).

Nesta acción formativa participaron  personal de los distintos centros deportivos, sociales, culturales de titularidá pública y persones responsables de les escueles deportives.

Este proyectu sociu formativu enmárcase dientro de les distintes acciones que'l Conceyu de Carreño vien realizando desque l'en 2016 xuntóse a la Estratexa pa la Promoción de la Salú y Prevención del Sistema Nacional de Salú. Siendo frutu del  trabayu conxuntu de los axentes sociales na Mesa de Salú Local. Al traviés de los cualos dotóse a les principales zones deportives del Conceyu de dispositivos de Desfibrilación Esterna Automática (DEAS), amás d'impartir la formación a la población nel manexu de los mesmos y en primeros auxilios con dos tipos de talleres o cursos:
 
Talleres de Soporte Vital Básicu 
Programáronse 6 primeros talleres que se llevaron a cabu mientres los meses de febreru y van desenvolvese en marzu nos  llugares onde s'asitiaron los DEAS adquiríos, Centru Polivalente “La Baragaña”; CIR Prevera: CIR Albandi; Polideportivu “Vicente López Carril” de Candás. Coles mires de formar a la población en pa una rápida actuación en casos d'emerxencia.

La última acción formativa va tener llugar el próximu vienres 15 de marzu a les 18:00 nel CIR del Monte Areo.  Na que van poder participar aquelles persones que la deseyen con namá apuntase telefónicamente o presencialmente nel Centru Polivalente “La Baragaña”.

Amás, nesta última acción formativa del primer ciclu de talleres programaos la escuela de Quimarán- El Valle va presentar el vídeu clip de reanimación promovío pola población escolar y que cuntó cola implicación de les families y restu de centros socios educativos de Carreño.

A sumar, a los talleres enantes señalaos, van impartise 2 Cursos “Soporte Vital Básicu y DESA”. El primeru yá se desenvolvió, esta mesma selmana, nel Polideportivu Municipal de Candás  y el segundu, esti martes 12 de marzu a les 14:30 hores impartióse nel Centru Polivalente “La Baragaña”. L'oxetivu d'esta formación ye capacitar a cualquier persona, sía sanitariu o non, nel usu de desfibriladores semiautomáticos y en técniques de resucitación cardiopulmonar.

La duración envalorada por cursu ye de 3 hores, cuntando con una parte teórica y otra nel que l'alumnáu con moñecos y los DESA  ponen en práctica lo aprendío enantes.

 El conteníu teórico trata, ente otros, sobre:  
La persona inconsciente
La parada cardiaca 
La cadena de supervivencia
Importancia de la desfibrilación temprana.
Resucitación Cardiopulmonar (RCP) Básica y Soporte Vital Básicu (SVB)
Desfibrilador Semiautomático (DESA)
 
La reanimación cardiopulmonar (RCP) ye un procedimientu d'emerxencia pa salvar vides que s'utiliza cuando una persona dexó d'alendar y el corazón cesó de llatir. Ente que el desfibrilador esternu semiautomático (DESA) ye un aparatu electrónicu portátil que diagnostica y trata la parada cardiorrespiratoria cuando ye debida a la fibrilación ventricular o a una taquicardia ventricular ensin pulsu, restableciendo un ritmu cardiacu efectivu eléctrica y mecánicamente  al traviés d'un impulsu de corrientecontinua al corazón, pudiendo retomar este'l so ritmu normal. 

El plazu d'intervención pa salvar a una vida en casu d'un paru cardiaco ye de non más de 4-5 minutos. La rápida respuesta ye crucial pa la supervivencia de la víctima o pa evitar remortines graves, siendo d'un 90% nel primer minutu y baxando d'un 10% cada minutu que pasa a partir del quintu minutu.  Polo que se fai necesariu la instalación de sistemes cardio-protección, DEAS, en llugares específicos, como los d'enforma concurrencia de muncho públicu. En combinación cola RCP (Reanimación Cardio Pulmonar), un DESFIBRILADOR ufierta la meyor oportunidá, y munches vegaes única, de supervivencia p'ayudar a una persona que ye víctima d'un paru cardiaco hasta que llegue un profesional médicu. 

Cada añu n'España rexístrense unes 24.500 paraes cardiaques extra-hospitalaries. Esto ye, aprosimao una cada 20 minutos. Trátase d'un problema que causa cuatro vegaes mayor númberu de muertes que los accidentes de tráficu. Nel casu de los infartos de miocardiu agudos prodúcense 68.500 añalmente, de los qu'aprosimao un 30% provoquen la muerte del paciente antes de llegar al hospital
 
Aquelles entidaes del conceyu que deseyen acoyer o impulsar acciones formatives d'esta tipoloxía ente los sos asociaos/es van tener que dirixir un pidimientu al consistoriu en visu a que , dende'l mesmu, coordínese un nuevu ciclu formativu.