Xornaes de coeducación en Carreño

Cada añu, dende 2003, la área d'Igualdá municipal promueve y financia unes Xornaes de Co-Educación, sol títulu “D'Igual a Igual”. Son una ferramienta de trabayu que dexa y facilita la sensibilización, reflexón, prevención y promoción de la igualdá d'oportunidaes n'ese gran llaboratoriu que ye la educación.

Unes xornaes que, financiaes  pol Conceyu de Carreño y coordinaes pola Oficina d'Información Xuvenil de la Mancomunidá del Cabu Peñes, van dexar trabayar nos centros educativos de primaria y secundaria del conceyu: la sensibilización, prevención y promoción de la igualdá d'oportunidaes, en redol a la rotura d'estereotipos sexistes. Tou ello, col fin de cuestionar el procesu de socialización diferencial de xéneru y contribuyir a que se fortalezan nueves formes de relación ente los mozos y les moces.

Esta nueva edición presentóse oficialmente nel salón de plenos del Conceyu, nun actu que cuntó cola participación les Conceyales d'Educación y Bienestar Social, Cecilia Tascón y Paula Cuervo, respectivamente, xuntu cola asistencia de responsables de los centros educativos del Conceyu, AMPAS, entidaes collaboradores y asociaciones de muyeres del conceyu.

Les actividaes que se van desenvolver nos centros educativos del conceyu, IES de Candás, CEIP San Félix y CEIP Poeta Antón ente'l 13 de marzu al 12 d'abril de 2019 cunten -pal desenvolvimientu de la programación-  con 6 entidaes collaboradores: Trés colores; l'Asociación “Mujeres Jóvenes de Asturias”; Equipu de Gloria Sagasti; Astursex; Avanzando y l'Institutu Asturianu de Psicodrama.

Los oxetivos que se pretenden con estes acciones son, ente otros, destacar el papel crucial de los centros educativos na superación del sexismu ya incidir na etapa de l'adolescencia, onde la segregación ente dambos sexos y los estereotipos de xéneru radicalícense pola tremenda presión qu'exercen los iguales, por que la persona s'axuste al rol de xéneru que se-y foi asignáu. Cola collaboración d'entidaes espertes, profesoráu y families preténdese inculcar la igualdá de tratu dende edaes tempranes, que conozan pautes básiques d'analises del sexismu en clave de xéneru. Y en el casu del IES, complementar y ampliar dende l'ámbitu local lo que yá se trabaya'l programa rexonal ««Nin ogros, nin princeses» de la Conseyería d'Educación.

Les actividaes previstes son les que siguen:

Col alumnáu del IES de Candás los talleres:
 “Usu de les redes sociales dende'l respetu”
“Con-vivir n'igualdá”
 “Comunicación y publicidá dende la perspectiva de xéneru mozos y moces: diferencies dende la igualdá. Roles estereotipos, procesos de namoramientu, relaciones”
“El mio cuerpu, la to mirada. La violencia simbólica”

Col alumnáu de CEIP Poeta Antón y CEIP San Félix de Candás los talleres:
“Deporte n'Igualdá”
 “El mundu de los oficios”
 “El mundu de les ciencies” y "gústennos les Ciencies”
 “Conocemos, comunicamos, respetamos”
 “Redes sociales y terminales móviles. Intimidá de comunicación y bon usu”
 “Compartimos les xeres doméstiques”

Amás de los Cuentacuentos p'aldericar “Somos iguales, somos distintos” y “En redol a Sherezade (Cuentos de les Mil y una Nueches)”