Y al final... todos calvos

El 4 me voy de nuevo a Kinshasa a poner en marcha un proyecto con mujeres. Se trata de crear las condiciones y el contexto para una formación integral.

Me siento como una gota de agua que unidas a otras muchas puede llenar un vaso y calmar la sed de alguien. Apuesto por mi gota de agua y animo a otros muchos a que también lo hagan.

Acabo de llegar de Kinshasa donde las cosas no van mejor. El jueves hubo un estallido de violencia con enfrentamientos entre estudiantes y militares. Hubo varios muertos y la situación la viví bastante cerca.

De fondo está la falta de libertad y el estado permanente de violencia mantenido por una guerra de intereses económicos, para explotar de manera injusta las riquezas minerales de esta país: oro, diamantes, coltán y casiterita, necesarios estos últimos para sostener la tecnología en la que se fundamenta una parte de nuestra vida de bienestar.

La violencia se ceba con los más débiles: los niños y las mujeres.

Los precios del maíz se duplican y además escasea, lo mismo ocurre con el arroz y las pocas cosas básicas para una alimentación deficiente.

EN MEDIO DE TODO… LA GENTE VIVE Y CUANDO TE MIRAN TE SALUDAN CON UNA SONRISA… algo que aquí estamos perdiendo. Vivimos tratando de tener la vida bajo control y con preocupación sobre todo. Allí se vive con esperanza sabiendo que la vida es un regalo cada día
.” 

Anotaciones d'Inmaculada González-Carbajal García n'unu de los sos viaxes a la República del Congo.

Al traviés del so trabayu Inmaculada González-Carbajal García vio que “muncha xente sufre porque vive vides vacíes que dacuando tán llenes de munches coses, pero que tán vacíes. Xente inclusive con un bon trabayu y con familia que fixeron tou como n'automáticu y nun se pararon a ver qué quieren vivir. Xente a la que diagnosticaron depresión cuando en realidá tienen una falta de sentíu de la vida brutal

Y este foi unu de los motivos d'escribir “Y al final… Todos Calvos” un llibru pa lleer reposadamente, con tiempu y cola mente abierto y alloñao de prexuicios. Que nos enseña'l camín más curtiu pa ser felices: siendo nós mesmos, conscientes de nuesa finitud y de que la felicidá, si esiste, ta nel nuesu interior. Nun ye un llibru de autoayuda, en palabres de la so autora “trátase d'un llibru a caballu ente los viaxes y la busca de la felicidá que nun dexa indiferente a naide

Con estes premises la sala polivalente de La Biblioteca Municipal “Carlos González Posada” acoyó, la presentación del llibru “Y al final…Todos Calvos” de l'asturiana Inmaculada González-Carbajal García.

Un llibru, que yá va pola so tercer edición  y que les sos ilustraciones cuerren a cargu del artista valdesanu Vicente Pastor,  ente que'l prólogu pertenez al escritor Manuel García Rubio. Y que los sos beneficios, provenientes de la vienta d'exemplares, son destinaos na so totalidá a una de les obres que la ONG asturiana, Fundación El Pájaro Azul, lleva a cabu na ciudá congoleña de Kinshasa. A la obra de Sor Ángela, una relixosa asturiana que trabaya dende va trenta años con persones diagnosticaes con enfermedaes mentales.

La uvieina Inmaculada González-Carbajal García ye Doctora en Medicina y Llicenciada en Xeografía y Hestoria. Como médica homeópata formóse na escuela arxentina Tomás Pablo Paschero. Faciendo la so tesis doctoral sobre la hestoria de la homeopatía n'España. Recibió dellos premios rellacionaos cola homeopatía y escritu llibros sobro ello. Exerció como profesora nos distintos másters de les Universidaes de Sevilla y Santiago de Compostela sobro esta ciencia y les terapies alternatives. Ye fundadora de la Fundación El Pájaro Azul.

Nel añu 2009, n'Uviéu, a iniciativa de la doctora, un grupu de persones conscientes de la situación de desigualdá ya inxusticia del mundu actual decidieron dedicar parte del so tiempu, conocencia y bienes al proxecto “Fundación El Pájaro Azul”. Un páxaru que simboliza la felicidá que namá podemos atopar dende lo que somos y tenemos. Cuando reconocemos esto'l siguiente pasu ye compartir la vida colos demás.

Dende la so creación la Fundación sofitó distintos proyectos nel África Subsahariana. Centrándose en  Kinshasa, onde collaboren, ente otros, nun proyectu educativu con neños y neñes de la cai (Centru Bana yá Poveda) y con un centru d'atención de persones diagnosticaes con enfermedaes mentales. Participó nel financiamientu de la Biblioteca popular de Karibuni, que dinamiza la educación y la cultura d'esti barriu de Kinshasa por aciu actividaes que s'estienden a otres zones de la ciudá. En 2011 ponen en marcha un proyectu propiu,  coles mires d'acompañar el desenvolvimientu y la formación d'un grupu de muyeres, dende l'alfabetización hasta'l so insertamientu nel mundu llaboral. Proyectu nel qu'anguaño se sigue trabayando.

El Conceyu de Carreño al traviés de les Subvenciones a “Actividaes de Cooperación al Desenvolvimientu poles Organizaciones NON Gubernamentales” vien collaborando con esta ONG. Esta empieza nel 2017, añu nel que se cofinancia'l proyectu “Promoción  d'espacios formativos pa la población Infantil y xuvenil de la ciudá de Kinshasa”  y nel pasáu col proyectu “Rehabilitación del teyáu del centru de neños de la cai, Bana yá Poveda.”  que'l so estáu pon en peligru'l caltenimientu del centru y, poro, el caltenimientu de la xera de cuidos y educativa colos menores de cara a la so reinserción.