El Gobiernu de Carreño propón rebaxar IBI, bonificar viviendes con renta llindada y amenorgar la plusvalía

La Conceyala socialista de Facienda, Paula Cuervo, llevó esta  mañana a comisión informativa de Facienda una propuesta de cambéu d'ordenances fiscales pal 2020.

La propuesta va marcar y va condicionar los ingresos del Conceyu'l próximu añu. La conceyala socialista avanzó que´l gobiernu local en materia d'impuestos pa 2020 plantega:

Amenorgamientu de 3 puntos nel tipu impositivu de la plusvalía. Esto ye, propónse un cambéu de la ordenanza fiscal reguladora del impuestu sobro la medría del valor de los terrenes de naturaleza urbana. Baxando'l tipu impositivu del 16% al 13%.

La cuota íntegra d'esti Impuestu va ser la resultante d'aplicar a la base imponible, calculada según les riegles establecíes nel artículu anterior, el tipu impositivu del:
Pa les medríes de valor xeneraos nun periodu de tiempu entendíu ente unu y cinco años: 13 %.
Pa les medríes de valor xeneraos nun periodu de tiempu hasta diez años: 13 %.
Pa les medríes de valor xeneraos nun periodu de tiempu d'hasta quince años: 13 %.
Pa les medríes de valor xeneraos nun periodu de tiempu d'hasta venti años: 13 %.

Van Gociar d'una bonificación del 95% de la cuota del impuestu, la tresmisión de terrenes y la tresmisión o constitución de derechos reales de gocie limitativos del dominiu, realizaes a títulu codalosu por causa de muerte a favor de descendientes y adoptantes, los cónyuges y ascendientes y adoptantes, siempres que la vivienda tresmitida fora la vivienda habitual.Nes demás tresmisiones de terrenes y na tresmisión o constitución de derechos reales de gocie limitativos del dominiu, realizaes a títulu codalosu por causa de muerte a favor de los descendientee y adoptantes, los cónyuges y ascendientes o adoptantes, establezse una bonificación del 24% de la cuota íntegra del impuestu.

Amenorgamientu del IBI urbanu al mínimu. Esto ye, cambéu de la ordenanza fiscal reguladora del impuestu sobro bienes inmuebles. Baxando'l tipu de gravame a los bienes inmuebles de naturaleza urbana al 0'40 % y conxelando el tipu en rústica nel 0,30 %.

Caltiense una bonificación a los vehículos con una antigüedá de 25 años y a los clásicos, esto ye, propónse un cambéu de la ordenanza fiscal reguladora del impuestu sobro vehículos de tracción mecánica. Pasando éstos a tener una bonificación nel impuestu al 75%. 

Van Esfrutar d'una bonificación del 75% de la cuota del impuestu:

a) Los vehículos que tengan una antigüedá mínima de venticinco años contaos a partir de la fecha de la so fabricación. Si ésta nun se conociera, va tomase como tal la de la so primer matriculación o, nel so defectu, la fecha en que'l correspondiente tipu o variante #dexar de fabricar.

b) Aquellos vehículos que, ensin tener l'antigüedá a que se refier l'apartáu anterior, fueren catalogaos como “vehículos históricos” pol órganu competente de la Comunidá Autónoma, na forma que s'establez nel Reglamentu de Vehículos Históricos, aprobáu por Real Decretu 1247/1995, de 14 de xunetu.

2. La bonificación establecida nel apartáu 1 del presente artículu tien calter rogáu polo que se va conceder a instancia de parte.

 Nueva bonificación nel IBI pa les viviendes con renta llindada. Ye dicir añedir nueva bonificación na ORDENANZA FISCAL Nº 302. REGULADORA DEL IMPUESTU SOBRO BIENES INMUEBLES, atendiendo al pidimientu que nos formuló VIPASA (Viviendes del Principáu d'Asturies S.A) entidá que naz en 1991 p'alministrar el parque de viviendes del Principáu d'Asturies con titularidá 100% de la Comunidá Autónoma del Principáu d'Asturies y quién, dende l'añu 2005, promueve viviendes de protección autonómica y dende 2009 puede adquirir viviendes pa destinales al arriendu. VIPASA ye mediu propiu de l'alministración del Principáu d'Asturies y pollo xestiona programes del Principáu d'Asturies tendentes a facilitar l'accesu a la vivienda, por ello tramítense en VIPASA ayudes al arriendu #autonómicu y estatal y Renta Básica d'Emancipación, Axudicaciones de vivienda per Llista de Reserva, espedientes d'axudicación de vivienda per emerxencia social, autorizaciones de ventes, tantéu y retrato, precios máximos, Rexistru de demandantes de vivienda del Principáu, etc. Pal 2020 propónse una nueva bonificación, dientro de les EXENCIONES Y BONIFICACIONES NA CUOTA, añedir ARTÍCULU 14. Y la redacción del mesmu ye la que sigue, al  amparu de lo dispuesto nel apartáu 6 del artículu 74 del Real Decretu Lexislativu 2/2004 Testu Refundíu de la Llei de Faciendes Locales, establezse una bonificación del 50 % na cuota íntegra del impuestu pa los bienes inmuebles d'usu residencial destinaes al arriendu de vivienda con renta llindada por una norma xurídica.

Dende l'equipu de gobiernu, con respetu a los oxetivos d'estabilidá presupuestaria, a la non medría de la delda y a la eficiencia del gastu públicu pretendemos aprobar unos tipos impositivos pa garantizar que quien menos tien pague menos y en promover l'actividá económica y la creación d'empléu” – señaló Paula Cuervo.

Buscamos un equilibriu fiscal y poder con ello ellaborar un presupuestu realista, de nada valnos recaldar más vía impositiva, si a la fin, entá nun teniendo delda dalguna, debíu al techu de gastu impuestu pol anterior gobiernu d'España, nun se nos dexa gastar. Los ingresos de Carreño en 2018 xubieron a más de 14 millones (14.002.175´96 euros) y dellos, tan solo 852.400 euros se pueden destinar a inversiones con esti marcu normativu que nos impunxeron a los Conceyos” – señaló Cuervo.

El Conceyu de Carreño dispon de dos millones d'euros a plazu fixu nos bancos y non puede disponese d'esti dineru pa inversiones que son necesaries por cuenta de esta normativa estatal, por ello, plantegamos amenorgar el tipu del IBI urbanu, siguir potenciando les exenciones y bonificaciones pa garantizar que quien menos tien pague menos y en promover l'actividá económica y la creación d'empléu. Entendemos que si nun vamos poder faer inversiones y ameyorar servicios el dineru va tar meyor nel bolsu del vecinderu de Carreño por que estos inviertan no que quieran y aumente la recaldación” –prosiguió a concejala de Facienda. 

La propuesta socialista cuntó na Comisión Informativa col votu favorable del PP de Carreño y l'astención d'IX y SOMOS que se van pronunciar al respective nel Plenu d'esti mes previstu pal Xueves, 26 de Setiembre.

Nes próximes comisiones vamos siguir trabayando en tases y precios públicos, p'algamar alcuerdos col restu de fuerces polítiques tienen dende'l pasáu mes de Xunetu la información  d'ordenances municipales vixentes pa treslladar propuestes y axustales. Con esta llínea de trabayu pretendemos dir avanzando nos próximos meses pa cerrar toles Ordenances fiscales pa 2020 y poder empecipiar la ellaboración d'un presupuestu afechu pal 2020” – concluyó la edil.