Carreño robla una declaración institucional pa solicitar al Gobiernu d'España l'usu del remanente municipal

Los grupos políticos municipales del Conceyu, trabayen nel diseñu d'un plan local de reactivación social y económica que contribuya a desaniciar los efectos devastadores na economía local concretamente nos sectores que se vieron obligaos a cerrar pol RD del estáu d'alarma, según na puesta en marcha d'ayudes sociales pa les persones más vulnerables del conceyu.  A tal fin, pretenden destinar una parte del remanente municipal xeneráu nestos últimos años y asina lo solicitaron espresamente al Gobiernu d'España.

El Conceyu de Carreño, xuníu na llucha contra'l virus. Asina ye como la mayoría de les fuerces polítiques con representación nel consistoriu quieren visibilizar la fortaleza y unidá del Conceyu énte la difícil situación que tamos viviendo.

Toos/es tamos faciendo un importante esfuerzu pa dar respuesta con celeridá al desconocíu y cambiante escenariu nel que tola sociedá española ta enfrentándose na so llucha contra'l coronavirus. El personal municipal ta afaciéndose d'una forma vertixinosa a unes nueves formes de trabayar  (teletrabayu) y los grupos políticos axuntamos dacuando al  traviés de la Xunta de voceres empezando a realizales por vidéuconferencia pa intercambiar propuestes y opiniones” – esplicó Amelia Fernández, Alcaldesa de Carreño.

El nexu de mancomún de los grupos políticos en Carreño articúlase sol convencimiento de que lo primero ye poner toles ferramientes disponibles y mecanismos al algame de les competencies municipales pa lluchar contra'l virus y una vegada consiguíu eso, trabayar en consensu en propuestes qu'ayuden, na midida de les posibilidaes municipales, a sectores fundamentales pa la economía de Carreño que fueron obligaos a cesar la so actividá mientres esta pandemia” – añedió Fernández.

Frutu d'esa unión y énte les dificultaes económiques que van pasar sectores como'l comerciu y l'hostelería del nuesu conceyu treslladamos la propuesta de poner en marcha conxuntamente un plan local de reactivación social y económica que se va dir diseñando conxuntamente, decidiéndolo por consensu de tolos grupos municipales, nel  senu primeramente de la Xunta de Voceros municipal, y que va traer  actuaciones como amenorgamientos de la tasa de terraces, agua, basura y alcantarelláu pal comerciu y l'hostelería, según otres propuestes que s'estudiaren y cuantificar  pa consensuar ente tolos partíos políticos de forma que nun comprometa la estabilidá presupuestaria del Conceyu” – añedió l'Alcaldesa.

Nel desenvolvimientu del plan que vamos dir concretando ente toles fuerces polítiques van potenciase aquelles iniciatives municipales que contribuyan al impulsu y sofitu al comerciu y hostelería local. Amás, van sofitase toes aquelles actividaes que tamién contribuyan a atraer visitantes al conceyu. De la mesma, la collaboración que siempres vinimos promoviendo dende'l Conceyu, tanto colos comercios locales al traviés del Conveniu cola Unión de Comerciantes d'Asturies, como cola hostelería, va intensificase más que nunca, poniendo de mancomún propuestes y trabayando xuníos y xuníes pa desaniciar les consecuencies económiques de la pandemia.
Na mesma llínea de collaboración ente tolos grupos y dientro d'esi plan trabayaráse l'impulsu y diseñu de toes aquelles polítiques pa protexer más que nunca a les persones más desfavorecíes, con especial atención a los servicios sociales y a la reactivación del empléu. Estudiando la posibilidá d'articular un programa municipal d'ayuda a families con baxos niveles d'ingresos. Ayudes económiques pa l'alquisición de productos o servicios específicos pa l'atención de necesidaes básiques de la unidá económica de convivencia” – prosiguió Fernández.

Les alministraciones locales llevamos munchos años interveníes polos distintos Gobiernos centrales, con unes restricciones presupuestaries bien dures debíes al techu de gastu. Por que los Conceyos, como alministración más cercana, podamos atender les necesidaes de la ciudadanía y máxime nestos momentos tan complicaos como los que tamos viviendo ye'l momentu que se dexe a los Conceyos invertir el remanente de tesorería que disponemos. Asina-y dimos treslláu formalmente dende Carreño al Ministeriu, a la Delegación de Gobiernu, según a los máximos órganos de representación del municipalismo n'Asturies ( la FACC) y la FEMP a nivel estatal” – esclarió l'Alcaldesa.

La Unión Europea activó'l pasáu 23 de Marzu la clausa de salvaguarda” de les sos riegles presupuestaries que va dexar a los países incumplir los sos oxetivos fiscales y aumentar el gastu frente a la pandemia de coronavirus. L'algame d'esta midida tendría de ser estensible a les faciendes locales.

La Declaración Institucional roblada conxuntamente por SOMOS, IX, PP y PSOE inclúi trés ALCUERDOS:

Primero, cuidao que el Conceyu de Carreño tien, según fontes de la intervención municipal, 1.446.692,75 € de remanente de tesorería, SOLICITAR al Gobiernu d'España que se nos dexe a les alministraciones locales poder usar los remanentes, concretamente col fin de destinar un millón d'euros del remanente municipal p'atender a les persones y reactivar la economía local. La inyección d'esti dineru qu'agora tenemos inmovilizáu como remanente pa poder emplegalo en forma d'inversiones implicaría, ensin dulda, un fuerte impulsu al texíu económico municipal al empar que va revertir nuna importante meyora de los servicios a la ciudadanía.

Ye'l momentu nel que'l Gobiernu central dexe poder utilizar este remanente pa desaniciar los devastadores efectos d'esta pandemia. Son propuestes que yá se lleven faciendo dende va años y que nun constitúin nenguna meyora y dexe invertir el remanente disponible. En Carreño queremos usar el remanente esistente pa impulsar un plan local de reactivación social y económica.

Segundu, SOLICITAR al Gobiernu d'España que se recueya nuna norma de rangu de Llei la posibilidá que dende los Conceyos puedan faese bonificaciones o exenciones nos Impuestos Locales a los sectores que se vieron obligaos a cerrar pol RD del estáu d'alarma. A día de güei, non pueden suprimise los impuestos obligatorios ( IBI, IAE y ITVM) y sobro los mesmos nos consistorios nun pueden reglase más beneficios fiscales que los previstos legalmente. Tampoco podríen bonificase por cuántu yá se devengaron con fecha 1 de Xineru. Por ello, ye necesariu que'l Gobiernu central dicte dalguna normativa por que les alministraciones locales realmente tengamos capacidá de reconocer bonificaciones o exenciones. Normativa, a última hora, qu'ampare a les alministraciones más cercanes pa la concesión de bonificaciones nos tributos locales col únicu fin de desaniciar los efectos nes economíes locales que se vieron seriamente perxudicaes pol zarru de los sos establecimientos.

Terceru: SOLICITAR al gobiernu del Principáu d'Asturies que, con base al Fondu de Continxencia y el Fondu Social Estraordinariu que se contempla nel RDL, lleve a cabu les llabores de coordinación coles alministraciones locales y el Ministeriu de Derechos Sociales en visu a poder amontar y ameyorar la prestación de servicios d'ayuda a casa y teleasistencia pa toes aquelles persones mayores, dependientes y/o con dalguna discapacidá que nun s'atopen en situación de poder aportar a los servicios básicos, yá sían asistenciales o d'alimentación, xeneraos mientres esti periodu d'alarma.

Repitir una vegada más que toles fuerces polítiques tamos trabayando nuna única dirección, poniendo de mancomún idees que nos dexen sacar alantre iniciatives y midíes estraordinaries en beneficiu de los nuesos vecinos y vecines. Tou ello, ensin perxuiciu de que, en función de la evolución de la pandemia los recursos económicos municipales tuvieren que ser reorientaos a otros fines. Entendemos que, dende'l respetu a l'autonomía local, ye momentu pa la responsabilidá, la collaboración interadministrativa, la unidá y l'exerciciu d'un serviciu públicu nel que nun hai espaciu pa ideoloxíes.