LA PLAYA DE XIVARES ACOYÓ UNU DE LOS CINCO EXERCICIOS DE SALVAMENTU DEL SAPLA

DIentro de les actuaciones formatives del Plan de Salvamento en sablees (SAPLA), esti vienres 7 d'agostu, la cablera de Xivares, na parroquia d'Albandi, foi l'escenariu escoyíu p'acoyer unu de los 5 exercicios prácticos col Helicópteru Medicalizáu del Serviciu de Emerxencias del Principáu d'Asturies (SEPA), previstos pa realizar en distintes sableres de la rexón.

“Les intervenciones normales de l'aeronave nes saoleres, na dómina braniza, tan relacionadas con rescates de bañistes na mar, asistencies sanitaries na sablera y treslláu sanitario de la persona usuaria a un centru hospitalariu. N'estos escenarios resulta primordial la coordinación col mediu aéreu no que se refier a la comunicación cola aeronave, la preparación de la zona del aterrizaxe na redolada de la sablera y el tresll'au d'información a los servicios médicos” señaló Jesús José Varela-Conceyal de saberes.

“Polo que'l objetivo d'esti tipu d'exercicios ye que les persones responsables de garantizar la seguridá na playa sepan cómo deben d'actuar a la hora de encamar la intervención del Grupu de Rescate col Helicópteru Medicalizáu, tanto para la operación de salvamentu como pa garantizar la seguridad de los y les bañistes que n'esi momentu ten na sablera” relató el Conceyal.

Les otres cuatro sableres seleccionaes son la sablera de la Cueva (Valdés), Salinas (Castrillón), Xagó (Gozón) y Vega (Ribesella). Estes sableres xunto con Xivares tienen en común que les cinco presenten riesgu altu yá sía pola presencia de corrientes, por afluencia alta de usuarios/es, porque están alloñaes de zones con ambulancia o con difícil accesu. Tolos exercicios van coincidir con mar baxa y realizaránse siempre que les condiciones meteorolóxiques lo dexen.

En Carreño' exerciciu celebróse esti vienres 7 d'agostu a partir de les 12:00 hores.
Desenvolvióse de la siguiente forma:



• De forma previa a la llegada, l'helicópteru contacta por radio nel canal previsto col personal de socorrismu del PLAN SAPLA, de forma que pudo ser garantizada la selección d'una zona de aterrizaxe conveniente, que nun tien por qué ser nel sable de la propia sablera. Los y les socorristes prestaron especial atención a la situación col helicópteru en tierra y a los motores en marcha, evitando que persones usuarios se acercaren.




• Tres el aterrizaxe del helicópteru, llevóse a cabo un breve alcuentru ente toes las persones participantes onde'l personal médicu, pilotu y rescatadores, comentaron con los y les socorristes les necesidaes operacionales d'una intervención del grupu de rescate.


• Posteriormente procedió a realizar la práctica que consistió n'una evacuación sanitaria dende la sablera. Simulóse una víctima ya estabilizada o atendida por el serviciu de salvamentu, mientres un/a socorrista simuló l'atención a la víctima, otru/a socorrista equipàu/a con radio llevó a cabu les llabores de contactu, señalización y seguridá. Consideróse que se solicitó apoyo al CECOP del 112 y que unviaron al helicópteru del SEPA.



• Cuando el helicóptero taba cercana, estableció contacto nel canal apropiáu pa recibir información médica y operacional. La persona de salvamentu encargada de la radiu respondió y vacióse una zona de la sablera, evitando que ningún bañista pasase o se tuviese cerca del llugar previsto de aterrizaxe.



• Cuando l'helicópteru ya tuvo a la vista, realizó la señal de “helicóptero aquí” colocándose d'espaldes al aire. Col helicópteru na sablera, esta persona orientó al personal sanitariu y rescatador escontra el llugar del incidente, dirixéndose dempués de nuevo a la zona del helicóptero para apoyar la seguridad alrededor del mismo, en collaboración cola tripulación de a bordo.



• Realizada ya la simulación de asistencia médica, se simulóse l'embarque de la persona mancada, col sofitu los y les socorristes, na camilla (vacía).



• Una vegada la camilla a bordu diose por rematáu l'exerciciu,aniciando'l regresu a base