La comunidá d'agües d'El Pieloro solicita integrase na rede municipal

La Comunidá d'Agua d'El Pieloro, celebró apocayá nel salón d'actos del CIR d'El Pieloro una asamblea col fin de tratar na mesma, la posible cesión del serviciu de suministru d'agua al Conceyu de Carreño. Pidimientu ésta que yá se treslladó dende la directiva de la Comunidá a esti Conceyu.

Cincuenta años más tarde de la so puesta en marcha como rede vecinal, alcordaron, por unanimidá, el dexar la rede vecinal al Conceyu de Carreño. A la xunta, moviéronse la Alcaldesa de Carreño y el conceyal de Mediu Rural, según personal municipal, pa facilitar tola información sobro l'asuntu a tratar. 

Apurrióse-yos un modelu de cesión que tendríen de rellenar y apurrir nel rexistru del consistoriu nel casu d'aceptar dexar el serviciu y pasar a ser ésti municipal. La interventora, Teresa Salamanca, esplicó los cómo son los cálculos de la tarifa municipal d'agua, basura, alcantarelláu y saneamientu según les ordenances municipales vixentes y la Llei 1/2014 del impuestu sobre afecciones ambientales del usu de l'agua (canon de saneamientu) apurriéndo-yos una nota informativa pormenorizada con exemplos de tarifes según la tipoloxía d'usuarios. El consumu mínimu que se toma como base de cálculu son 30 m3. Esti canon págase pol caltenimientu de contadores y depende del so calibre, el más habitual esi 0,70 € al trimestre: L'importe de basura pa la zona rural ye de 10,20 € al trimestre. El xefe d'equipu de fontanería analizó cola comunidá l'estáu de caltenimientu de la rede vecinal, treslladándo-yos les inversiones que debería costear el Conceyu, unos 30 mil euros primeramente, pa poder asumir conforme a la normativa y garantíes sanitaries l'actual rede“ – esplicó Amelia Fernández, Alcaldesa de Carreño.

La Comunidá d'agües empresta serviciu a 141 families, 124 de Carreño y 17 de Gozón. Empezó la so andadura en 1966. Trés propietarios de dos manantiales, Jenaro García, José González y Álvaro García, vencieron gratuitamente los mesmos y la concesión de parte de los terrenos de les sos finques pa salir dende ellí l'agua, asitiar arquetes de captación y construyir los depósitos de captación necesarios p'abastecer la parroquia. El 9 de Xunu de 1968 llegó per primer vegada l'agua a les viviendes d'El Pieloro. El vecinderu recibió nes sos cases con muncha allegría como si de la meyor folixa va tratase. Hasta finales de la década de los años cincuenta del sieglu XX, lo mesmo en Candás que nel restu de la zona rural de Carreño, les fontes y llavaderos públicos yeren los principales puntos de suministru d'agua potable, o los llugares a onde allegábase p'abogadar de la casa o abebentar el ganáu con tolo qu'ello traía de trabayu pa les families. 

La paulatina dotación del serviciu d'agua a les viviendes del conceyu adoptó fórmules y ritmos variaos en función de les característiques demográfiques de los distintos territorios. El vecinderu de la zona rural túvose qu'enfrentar mayores torgues. Al tratase d'una población esvalixada nun bastaba cola mera iniciativa individual; esixía acoyese a fórmules asociatives dende que les sos plataformes resultaba más probable faese oyer y, a última hora, más fácil percanciar y llograr la imprescindible collaboración de l'alministración local.  Les coses escurrieron de forma distinta na capital del conceyu. 

La execución de la rede d'agües nel cascu urbanu de Candás foi una iniciativa promovida por el mesmu Conceyu, interesáu en favorecer el desenvolvimientu urbanu ya industrial de la villa. El proyectu orixinal, redactáu en1918, sufrió socesivos cambeos y demorances por cuenta de la renuencia de munchos vecinos a dexar el pasu de la trayida d'agua poles sos propiedaes. Hubo qu'esperar a xunetu de 1921 pa dar empiezu a unes obres que s'enllargaron mientres dos años.

A partir de los años 50 del pasáu sieglu, munches families de la zona rural entendieron la conveniencia de poner en marcha fórmules asociatives que xunieren a dellos vecinos/es en redol al oxetivu común y prioritario de "traer l'agua a la puerta de casa". Variaes yeren les meyores d'esta collaboración; dalgunes yeren económiques, porque toos contribuyíen a cubrir los gastos derivaos de la compra/rexistru d'un manantial, lo mesmo que de los causaos poles obres d'execución de les infraestructures necesaries pa la captación, almacenamientu y distribución de l'agua. Amás, les comunidaes d'agües dexaben ellaborar nel so senu unes determinaes riegles estatutaries empobinaes a la preservación del interés común y d'obligáu cumplimientu pa quien la integraben. Atendiendo en parte al volume d'agua qu'esquitara y en parte a les necesidaes de les families usuaries, constituyéronse en Carreño comunidaes bien distintes, dientro d'un abanicu que podía dir dende les concesiones pa usu de dos o trés cases vecines, de les que tenemos como exemplu'l manantial que comparten Casa Ablonda y Casa Xuan, en Sopeñes; o'l qu'abastez a les families de Xoaquín y Casa Alfredo'l Mineru, nel Barriu Fuentefría, dambos n'El Valle; pasando poles pequenes comunidaes p'atender barrios allegantes como los de Rodiles,Friera, el Prau y La Torre, en Perlora,  hasta les comunidaes qu'empresten serviciu a numberosos propietarios, como la concesión de l'Agua de la Regatada, nel barriu de Sopeñes parroquia d'El Valle, del que se beneficien una decena de viviendes; la Comunidá d'Agües del Rebuñón o Rebullón, qu'atiende a les families de los barrios de Xelaz, Castañéu, la Cuesta y Reconco, en Prevera; o esta d'El Pieloro, que xestionaba l'agües pa toa  la parroquia.

Nel añu 1968, llega'l serviciu de suministru d'agua vecinal a El Pieloro. Funcionó mientres unos díes y cortóse el día 19 de xunetu pa dar en asitiar contadores y faer les instalaciones definitives. A partir d'esa fecha y hasta l'actualidá emprestó'l serviciu pola comunidá d'agües.  Mientres tou esti tiempu dirixiéronlo desinteresadamente 8 Presidentes. Son los que siguen: Benigno Peláez, de Casa Amasio, José Rodríguez de Casa Rafael, Olegario García de Casa Perucho, Ramón Gutiérrez de Casimira, Gabino González, José Rodríguez de Casa El Llanu, José Ramón García de Casa Perucho, Juan Rodríguez, de Casa El Llanu y, na última etapa Julián Rodríguez, de Casa Rafael, ésti postreru va dos años treslladó a la directiva la so intención d'abandonar la presidencia. Pidió la collaboración de 9 persones que pudieren asumir el llabor altruista qu'hasta agora veníen desempeñando les directives vecinales y nesi periodu nun apaecieron persones que tuvieren capacidá y disponibilidad p'asumir les xeres de xestión de la rede, caltenimientu de tuberíes y manantiales, cloración y arreglu d'averíes. Al nun tener efectivos pa siguir al mandu de la xestión de la comunidá d'agües treslladóse la pidimientu al consistoriu de Carreño por que ésti integrase la rede pública municipal.

Conocida la voluntá vecinal el Conceyu ta trabayando nos asuntos técnicos y xurídicos qu'haya qu'encarar primeramente pa faese cargu de dicha cesión de la rede vecinal d'agües. Hasta la fecha, un 16,31 % de les families usuaries de la Comunidá d'agües yá apurrieron nel rexistru municipal la so conformidá espresa a integrase na rede Municipal del Conceyu de Carreño. Va Haber qu'esperar que la apurran el restu pa ellaborar los padrones d'agua correspondientes con datos actualizaos. va riquise tamién l'alcuerdu políticu necesariu p'atender el pidimientu y a avanzar na realización de les obres iniciales que yá propunxo'l xefe d'equipu de fontanería, según revisar contadores actuales esistentes. Una vegada estudien estos los técnicos vamos saber si se afaen a lo que se precisa o si tienen d'anovase dalgunos de ellos” – concluyó l'Alcaldesa.