Alborada y poeta del Alba 2018

Dientro de les tradicionales Fiestes del Santísimu Cristu de Candás ye costume popular que nel amanecer del 14 de setiembre tenga llugar la celebración de l'Alborada Marinera homenaxe a los homes y muyeres que dexaron la so vida na mar.

Programa previstu
Coordinación del mesmu a cargu del poeta candasín José Marcelino García.

7 hores. Recepción d'autoridaes y persones convidaes nel antiguu Conceyu.
7:05 hores. Salida en dirección al puertu onde ta prevista la ufrienda floral énte “La Marinera”.
7:30 hores. Presentación de l'Alborada” al cargu de D. José Marcelino García y pregón al Alba por D. Lauren García, Poeta Uvieín, na escampada de la confrería.

De siguío Toque de Silenciu y Toque d'Oración por Iván Rodríguez, integrante de la Banda de música de Candás. La oración realizarála la candasina María José Fernández, quién sustitúi nel rezu de la mesma a la emblemática “Ferina” dende'l so fallecimientu. Interpretación del Cantar MARINERU pol públicu asistente. 

8 hores. Salida d'embarcaciones pa depositar flores y corones nel mar. 
8:30 hores. Al regresu de les embarcaciones, Toque Diana Floriada, de nuevu por Iván Rodríguez. 

Interpretación de delles temes populares per parte del Coru Nordeste so la dirección d'Alfredo Pérez “Rodada”. Esti coru de Candás súmase voluntariamente a estos actos reforzando'l mesmu al interpretar cantares de la mar.
Danza Prima Popular, dirixida por María Esther Vega, cola participación del públicu asistente y peñes marineres.
Al acabar l'Actu inauguración del mural “Xarabal de Pexes” nel espaldón del Muelle Local.

8:45 hores. Café de Popa sirvíu pol Restorán “El Náutico”.

Poeta del Alba 2018
Lauren García, (Uviéu, 1977) . Llicenciáu en Ciencies de la Información.  Tien publicaos los llibros de poesía “Versos como sangre hirviendo”  (Verbum, @2005) y “El castigo de los ángeles” (Quaderna Via, 2014) y la plaquette “El joven irredento”. Figura nuna ventena de llibros colectivos tantu en versu como prosa y en diversos proyectos culturales. Creaciones sos apaecen en distintes revistes culturales en castellán y llingua asturiana.
Collaboró como periodista, dende la so dómina universitaria hasta l'actualidá, en medios como La Hora de Asturias , La Estrella Digital o Lliterarias, ente otros.
Dende 1998 collabora col periódicu La Nueva España, onde, anguaño, escribe nel suplementu Cultura y coordina el blogue Poesía desbocada.

Xarabal de peces
El Conceyu de Carreño va allugar (p'afayalo'l día de l'Alborada)  n'unu de los murios de contención del puertu de Candás un “Xarabal” de pexes en cerámica n'homenaxe y alcordanza a Poetes y Poetisas que recitaron un Poema al Alba en dalguna de les ediciones de la tradicional Alborada Candasina. La obra cerámica que pretende instalase (colos nomes de tantes y tantos bonos poetes y poetisas que, mientres  eses cuarenta Alboraes, pasaron por Candás) ye de la ceramista local Rita Prendes.

El mural cerámicu “Xarabal de pexes” tendría unes dimensiones de 6 metros de llongura por 1,20 d'anchu. Por indicaciones de Puertos del Principáu la obra va instalase nun soporte móvil sobre'l que s'asítien los pexes colos citaos nomes.

Ancla n'alcordanza y homenaxe a Agustín Santarúa
La Fundación Philippe Cousteau “Unión de los Océanos”, va asitiar un ancla tipu patente, que mide 1,30 m d'altu y 1 d'anchu. Ancla procedente d'un barcu de Vigo.