Candás estrena una nueva APP turística

Candás va ufiertar a visitantes y vecinderu información sobre'l so patrimoniu y cultura al traviés d'una aplicación pa móviles. 

Con esa premisa y coles mires de dotar al conceyu d'una nueva ferramienta inmersiva y interactiva por que les persones  puedan aportar en cualquier momentu del día a la información, tea o non abierta la oficina de turismu, el conceyu estrena güei una nueva APP gratuita. Esta aplicación lleva a afayar toa una serie de rincones de Candás, allugamientos, itinerarios didácticos d'incalculable valor históricu, cultural y etnográficu, a partir del percorríu de la acabante de estrenar Ruta de los Oficios de la Mar” esplicó Paula Cuervo-Conceyala de Turismu-. 

Esta Ruta poles cais de la villa fai un percorríu polos distintos oficios y llabores de Candás, un percorríu pel interior de la mesma memoria. Muyeres y homes, madres y padres, hermanos y hermanes, güelos y güelas, paisaxes y escenarios, tolo que se amó y no que se creyó, lo que fixo felices o fixo carecer a munches xeneraciones de candasinos y candasines. Un relatu revelador d'un gran pasáu marineru y pescador que foi marcando, al traviés de los sieglos, el calter singular del nuesu pueblu y la nuesa xente” detalló la conceyala. 

Nun atopamos ante una app senciella y didáctica. Una audiu-guía disponible pa descargar en smartphones (iOS y Android) o tablets, tantu n'español como n'inglés que complementa, d'una forma interactiva, los conteníos museográficos. Col fin de faer más amena y participativa la visita ufierta al visitante un conteníu interactivo sonoru que suplementa lo que ta contemplando. La nueva ferramienta va tar disponible en Google Play y en App Store. Pa la llocución na mesma cuntóse cola collaboración desinteresada de José Marcelino García y pal apartáu de conteníos cola asociación cultural Candás Marinero” señaló la responsable de la área de Turismu La app
va tar estremada en trés grandes bloques principales:

·                    Los OFICIOS. 

 Nueve son los oficios rellacionaos col mundu pesquero y conserveru qu'en Candás tuvieron el so protagonismu y relevancia. Oficios con hestoria na nuesa villa como fueron los Boteros, el Armadores, el Patrones, los Marineros, Les Rederes, los Rapacinos de barcu, los Carpinteros de la Ribera, Les Conserveres y los Barrileros.
Nesti epígrafe vamos poder ver una pequeña reseña esplicativa de cada unu de los oficios xuntu con fotografíes que nos treslladen al nuesu pasáu más marineru.

·                    ITINERARIOS DIDÁCTICOS. 

Nesti apartáu van tar marcaes cinco rutes, cinco barrios nos que los sos habitantes especializáronse n'unu de los Oficios, polo que cada barriu, anque con semeyances, tien  les sos peculiaridaes ya idiosincrasia.
Nun pequeñu mapa van alcontrase y van señalizase los distintos barrios por que les persones que nos visiten puedan esfrutar d'una manera senciella de los distintos Itinerarios Didácticos pola Villa, conocenos un pocu más, si cabe, y treslladase  a los tiempos de caltener y de la pesca. 

El puntu de partida de caúna de les Rutes marcaes con una placa en cerámica que lleva grabáu un poema, alusivu al oficiu propiu del barriu en cuestión, del escritor y poeta candasin José Marcelino García. Según distintes fotografíes nes qu'apaecen persones del barriu realizando les típiques xeres o llabores del so oficiu. Nun pequenu homenaxe a les persones y a los oficios tradicionales d'un pueblu venceyáu a la mar.
En cada unu de los itinerarios, el visitante amás del audiu-empón esplicativa del percorríu, va ver marcáu nel mapa los distintos puntos d'interés cultural y turísticu que podrá dise atopando na so visita. Estos cinco barrios son:
-Barrios de -yos Conserveres y los Barrileros
-Barriu de los Boteros
-Barriu de el Armadores, Patrones y Marineros
-Barriu de los Carpinteros de Ribera
-Barriu de -yos Rederes y Rapacinos de Barcu.

·                    El ALJIBE

 L'Antiguu depçositu (Aljibe) de la Fábrica de Bernardo Alfageme acueye la esposición permanente de la industria conservera de Candás. Nesti espaciu museísticu ufiértase un percorríu pola hestoria de la conserva dende los sos oríxenes hasta l'actualidá por aciu el visionado de maquetes, máquines, materiales, preseos de pesca,… más representativos de les antigües fábriques de conserva.

Nesti bloque, por aciu fotografíes y testos esplicativos, va faese una vista virtual al muséu. va podese visionar tou aquello que puede atopase na esposición permanente de la Industria Conservera.
La esposición puede visitase presencialmente del 15 de xunu al 15 de setiembre n'horariu de xueves a domingu de 12 a 14 hores. Amás, previu reserva na oficina de turismu pueden realizase visites empuestes por grupos con un mínimu cuatro persones por grupu y visita. A partir de güei virtualmente podrá aportase a los sos conteníos en cualquier momentu.

La finalidá d'esta aplicación gratuita, d'esta iniciativa turística, ye la puesta en valor y el fomentu del patrimoniu cultural marineru de la nuesa villa, cola definición y promoción d'itinerarios didácticos y pedagóxicos basaos nos Oficios de la Mar.  Col pasu de los años, Candás convirtióse, nel so conxuntu, nun muséu exterior  nel que les amueses artístiques rellacionaes col pasáu marineru de la villa fuéronse asitiando en distintos puntos. Un exemplu ye'l muséu de pintura al campu, la estatua de "  La Marinera" d'Antón, o la recién inaugurada "Homenaxe a la Redera". Tou esti patrimoniu cultural va tener la so cabida na APP "Los oficios de la Mar de Candás", formando parte d'esti itinerariu didácticu-cultural” remató Paula Cuervo- Conceyala de Turismu. 

Tres el procesu de llicitación correspondiente, nel que se solicitaron les ufiertes pertinentes, el suministru y l'ellaboración de los conteníos d'audiu-empones/app, tantu n'español como n'inglés, pa dispositivos móviles, fueron axudicaes a la empresa BE ONE  MCP APPS, S.L. por un importe de 8.349,54,, al ser esta la ufierta más ventaxosa en términos calidá-preciu