ASOCIACIÓN DE MÚSICA TRADICIONAL BALEAR EN CANDÁS

· Una delegación de la Associacio Xeremiers Orats de Pollença visitó Candás. Segunda visita del colectivu que fai 15 años tocó por primera vegada na villa.

· El colectivo balear siguió cola reserva d'agospiamientu que tenía nel conceyu cola intención de participar la XXIV edición del Festival de Bandas de Gaites “Villa Candás”. Eventu cultural que pol COVID pospúsose, en principiu a Septiembre, si las condiciones sanitaries deben el so desenvolvimientu y con participación namás de bandes asturianes.

La situación sanitaria implicó que dalgunes bandes de gaites de fora d´Asturies, que como ésta ya habíen confirmáu antes del COVID, tuvieren reserves ya feches pala so participación en el alcuentru musical. Anguañu el Festival de Bandes de Gaites “Villa Candás”, si les condiciones sanitaries lo dexen, va treslladase al Sábadu, 12 de Setiembre. De permitise por las autoridaes sanitaries namás contaría con bandes asturianes.

“ La Associacio Xeremiers Orats de Pollença, anque nun va poder participar na edición del festival, no quixo sospender la so estancia en Carreño. Una delegación del colectivo, aprovechando les reserves que teníen formalizaes p'allegar al eventu musical, visitó el cpnceyu. Dende Baleares a Candás, para poder esfrutar, por unos díes, de la nuesa gastronomía, paisaxes y por supuesto de la música tradicional. Nun ye la primera vegada que nos visita esta agrupación. Ya habíen allegáu nel 2005 en la IX edición del Festival” – señaló Cecilia Tascón, conceyala que acudió al encuentro.

La Banda de Gaites local programó una bona acoyida, con recepción nla sede alministrativa, y un pequeño intercambio musical con aforu llindáu y ensin públicu. Nel Faro de Candás la Banda de Gaites Candás, que preside Daniel García, xunto col Director de la agrupación Velu Muñiz y dos ediles del consistorio dieron la bienvenida al colectivo visitante.

“ En el transcurso del alcuentru les dos agrupaciones estuvieron departiendo sobre la situación actual de la música tradicional en las dos rexones, intercambiando opiniones, amás d'esplicar les característiques, asemeyances y diferencies, ente la gaita asturiana y la xeremia presea musical familia de les cornamuses-gaites típicas de las Isles Baleares). Para rematar, cada entidad, interpretó una pequeña amuesa del so repertorio” – añedió Tascón.

El ñacimientu de la Associacio Xeremiers Orats de Pollença hai que situalo nel año 2003 como tal. Dende la so nacencia tuvieron como obxetivu principal el desarrollo de actividades relacionadas con los instrumentos antiguos y tradicionales del folklore mallorquín, principalmente con xeremias, y flabiol y tamborino, amás de la so recuperación, difusión, restauración. Completando esti obxetivu cola promoción de la enseñanza de la música tradicional.

Na actualidá la banda la componen alredor de 20 músicos/es que toquen les xeremies, flabiol (tipu de flauta) y el tamborino. Amás, cunta cola so propia escuela na que alredor de 23 neños y neñes, d'ente 7 y 15 años de edá, tan aprendiendo a tocar los preseos musicales típicos de Baleares, pa más tarde pasar a formar parte de la banda.

Dos años dempués de la so creación el colectivo balear desplazárase a Candás pa participar nel Festival añaal de gaites. Quince años dempués repiten de nuevo visita ya intercambéu musical. N'esta ocasión ensin públicu, con mazcara facial y respetando les medies y protocolos covid-19.