CANDÁS REINVÉNTASE FRENTE AL COVID

Este día 1, festividá de San Félix, digamos tar en plena celebración d'unos festexos típicos llenos de de tradición. El Festival de la Sardina arrincando en San Antonio como fiesta gastronómica más popular ya importante del agostu asturiana  tanto pol productu que n'él se ufierta, como polo asequible delos sos precios y el incomparable marcu onde se celebra. Quién nos conoz bien sabe que en Candás la sardina tien un tronu, Y que alredor d'ella la villa marinera engalánase co la so meyor vestimenta de fiesta. Son díes siempre señalaos nel calendariu d'esta localidad,nel que la sardina fáise reina de paladares del vecinderu y munchos de visitantes.

Pero nueses fiestes, tal y como tan concebíes, na situación sanitaria na que ntamos, ye imposible que se puedan desenvolver. Polo que el pasáu 20 de xunetu tomóse la decisión difícil y dolorosa, de non celebrales, anteponiendo la seguridá a cualquier otru interés. Esperamos y queremos que la población y visitantes entiendan y asuman que debemos evitar los actos y eventos masivos nos que sía difícil controlar l'aforu, la distancia mínima ente persones, les medíes hixénicu-sanitariesobligaes… y, que toca velar en tou momentu por siguir les más estrictes medíes de seguridá col fin de evitar la propagación del virus y minimizar asina el riesgo de contaxu.

La responsabilidá damosada polos y les carreñenses desne l'aniciu de la pandemia foi encomiable. El comportamiento que tuvieron y siguen teniendo. Nun debemos baxar la guardia y faemos un llamamiento a que siga siendo asina, especialmente nos próximos díes. El vecinderu entendió'l mensaxe y ta siendo responsable, pero sigue siendo necesariu estremar precauciones y adoptar toes les medíes necesaries.

ai que destacar tamién la responsabilidá, el compromisu y actitudinal amosada polos sectores del comerciu y de la hostelería, a quien se tuvo en cuenta para preservar el mayor gráu posible d'actividá sociueconómica, asegurando el cumplimientu de les medíes y recomendaciones sanitaries. Vamos ser responsables y vamos ayudar a cumplir.

La realidá a la que nos enfrentamos nun ye otra, que, por salú, nun podremos interactuar en grandes grupos, nin permanecer cerca unos de otros/es mientres munchu tiempo  Ante el distanciamiento  que nos impón la situación sanitaria toca reinventase, seguir apostando polo local.

La Sardina se reinventa y toca tastiala en familia o nos establecimientos con medíes.

Este día 1 en la red, en el perfil de Late Candás, publícase un vídeu que recueye recuerdos de cómo celebramos les nueses fiestas y lo que éstes suponen. Co firme deséu y propósitu de volver a celebrales pronto como toa la vida.

Amás con la propuesta espositiva “ Candás es Mar” de Goyo Rodríguez siguimos apostando por la creación y el arte asturianu. En el muelle local para visitar escalonadamente tou'l branu vamos 27 carteles seleccionaos de la cartelería hestórica del festival de la Sardina, una lona principal qu'abre la esposición con un diseño de casa - sardina obra de Goyo Rodríguez, 8 imágenes cola temática del Mar seleccionaes de les ilustraciones que fizo l'autor nel libro Moby Dick y semeyes antigües recopilaes por “Candás Marinero” que nos recuerden el nuesu pasáu y presente, Candás ye Mar.

Necesitamos envalorar esta situación que tamos viviendo como una oportunidad pa establecer nueves axendes, promoviendo el valor de les contribuciones culturales locales y estableciendo nueves formes d'esfrutales y nuevos modelos comerciales para respaldar el talentu y el potencial creativu. Y tou ello, al mesmo tiempu que protexemos y facemos viable pal futuru el valor incomparable d'observar un obxeto artísticu o el esfrutar d'una actuación en vivu.

Asína que n'estes fiestes tan especiales pales xentes de Candás, “ reseteamos” axenda y formatos antiguos, para ir retomando poco a poco, con cautela y medíes, l'actividá cultural tan necesaria n'un nuevu formatu, el que maque los tiempos, nueva Cultura y Arte Dixital, con distanciamientu pero siempre construyendo.

¡ Felices fiestes de San Félix al vecinderu de Candás y visitante! ¡ Saluú y precaución pa “convivir” cola pandemia!