Recepción de neños y neñes saharagüis en Carreño

Esti pasáu xueves 8 d'agostu, a les 12 hores nel salón de Plenos del Conceyu de Carreño cola presencia del delegáu saharagüi p'Asturies, Yahya Edjil, recibióse Baka Saleh Mahmud, Tanyah Mulay -Ahmed Sidi-Brahim, Mohamed-Moulud Bachir Mohamed-Moulud Jadad Ahmed Jalil qu'esfruten el periodu branizu con families d'acoyida carreñenses (en Candás y Perlora), según a trés neños acoyíos en Gozón, Topa, Lamnan y Lamnan.

L'Asociación Asturiana de Solidaridá col Pueblu Saharagüi ye una entidá ensin ánimu d'arriquecimientu que promueve y realiza acciones, proyectos y programes de cooperación y ayuda solidaria cola República Árabe Saharagüi Democrática. Tamién busca la promoción de la mutua conocencia ente les sociedaes d'España y la República Árabe Saharagüi Democrática y procura l'espardimientu de la causa saharagüi ente la opinión pública.

Dende fai yá munchos años esiste ente'l Conceyu de Carreño y l'Asociación Asturiana de Solidaridá col Pueblu Saharagüi una estrecha relación de collaboración, unu de los principales proyectos nos que collaboramos ye el programa “Vacaciones en Paz”. Esti programa consiste na acoyida d'un neñu o neña saharagüi d'edá ente los 7 y 12 años, la parte de la población más vulnerable, mientres dos meses de Xunu a finales d'Agostu per parte de families del conceyu que pueden ser o bien pareyes o persones soles” – esplicó l'Alcaldesa.

El Conceyu de Carreño financió'l treslláu a Asturies, y el so correspondiente viaxe de vuelta, a aquellos menores saharagüis que fueron acoyíos por families carreñenses, dientro del Programa "Vacaciones en Paz". Como tolos años, a pidimientu de l'Asociación, entamóse una recepción oficial pa dar la bienvenida a los neños y les neñes saharagüis y amosar el sofitu a les families d'acoyida y al programa. Los menores pasen la temporada braniza nel conceyu, lo que-yos supon un descansu a tolos niveles de la situación que tienen nel so país d'orixe y apúrre-yos un chequeo médicu del so estáu de salú” – añedió la rexidora.

Anguaño tamién, l'Asociación Asturiana de Solidaridá col Pueblu Saharagüi allega a la convocatoria de subvenciones que'l Conceyu de Carreño vien convocando añalmente de “subvenciones a les actividaes de cooperación al desenvolvimientu que realicen les organizaciones non gubernamentales “. Presentó un proyectu denomináu “Unviada de materiales de construcción con destín a los campamentos de población abelugada saharagüi” que va dar na unviada de material de construcción a los campamentos de población abelugada de Tindouf, n'Arxelia, qu'una vegada recibíos pola Media Lluna Colorada Saharui, van ser apurríos al Ministeriu de la Construcción de la RASD col fin de facilitar les funciones qu'ésti desempeña tocantes a la construcción y rehabilitación d'infraestructures y equipamientos qu'empresten servicios a la totalidá de la población que vive abelugada nos campamentos. Trátase d'un proyectu que va sirvir pa fortalecer el papel de Ministeriu de la Construcción, según al Gobiernu de la RASD, pos-yos va sofitar logísticamente nel exerciciu de les sos funciones, al apurri-yos materiales básicos de construcción. Los campamentos de población abelugada dependen, pol so peculiar situación, nun altu grau de l'ayuda y cooperación del esterior. Por ello, el suministru de los citaos materiales constitúyese como un actu básicu pa llograr la supervivencia nos campamentos. Los materiales van ser adquiríos y unviaos a los campamentos na caravana que l'Asociación Asturiana de Solidaridá col Pueblu Saharagüi. L'oxetivu fundamental qu'escuerre esti proyectu ye'l de Contribuyir a la meyora de les condiciones de vida de la población saharagüi que vive nos campamentos de población abelugada. 

La concesión de la subvención según la so importe, tanto d'ésta como del restu de ONGD qu'alleguen a la convocatoria de subvenciones municipales, ta valorándose técnicamente. Una vegada emítase la valoración de los proyectu alzaráse la propuesta de resolvimientu de la concesión d'ayuda ya importe de la mesma p'aldericar na próxima Comisión Informativa de Facienda” – concluyó Fernández.