L'Antón va disponer d'una App billingüe basada n'intelixencia artificial

El Muséu Antón, al traviés del marcu de collaboración ente'l Conceyu y l'Universidá d'Uviéu, va ufiertar una novedosa aplicación   móvil billingüe.

El proyectu d'innovación educativa contempló la creación de dos elementos: una aplicación móvil billingüe que va sirvir d'autu-guía pa conocer el Muséu Antón a aquelles persones que la visiten y, per otru llau, el desenvolvimientu d'un Bot pa la mensaxería Telegram, col que usuarios/es van poder caltener conversaciones sobre pieces escultóriques determinaes del muséu.

La novedá del mesmu anicia en trabayar con intelixencia artificial, un conxuntu de tecnoloxíes avanzaes que dexen a les máquines sentir, entender, actuar y aprender. L'aplicación va dexar averando'l móvil a una escultura recibir información sobre la mesma ya interactuar con un robot sobre la obra del escultor candasín.

Trátase d'un proyectu d'innovación docente universitariu, pioneru n'España, que va convertir al Muséu candasín nel primer Muséu Nacional que va disponer d'una aplicación tecnolóxica d'esti tipu. Anguaño cunten cola mesma museos como'l Museum of Modern Art, más conocíu pol so acrónimo  MoMA, de Manhattan (Nueva York).  Un trabayu interdisciplinar de la Universidá asturiana que dexó que dos disciplines tan distintes, como la hestoria del arte y l'informática trabayaren conjuntamente creando un nuevu sistema d'intelixencia artificial. Un trabayu estudiantil que tuvo como resultáu un sistema, embrionariu, qu'anque s'atopa na fase de pruebes, funciona perfectamente” señaló Amelia Fernández, Alcaldesa de Carreño y Presidenta del Muséu.

Nel desenvolvimientu d'esti proyectu educativu collaboraron mientres el cursu 2018-2019, Shaila Perez Fernández y Silvia Llión Sánchez, dos alumnes del ciclu de Desenvolvimientu d'Aplicaciones Multiplataforma del IES Juan José Calvo Miguel de Sotrondio (SMRA) y l'alumnáu de l'asignatura d'Inglés pa Fines Específicos de la Hestoria del Arte: Celia Álvarez García, Adrián Ramos Álvarez, y Elena  Díaz Martínez, siempres  so la dirección de Laura Martínez, profesora de Filoloxía Inglesa, Francesa y Alemana y Pablo González, profesor d'Informática, dambos de la Universidá d'Uviéu. L'oxetivu d'esta collaboración foi la creación de la aplicación móvil billingüe pa les persones visitantes del Muséu Antón.

“ Tal que nos treslladaron los sos docentes pal alumnáu de les dos disciplines foi bien gratificante esti trabayu, non yá pol ésitu consiguíu na aplicación resultante, sinón, que por casu nel casu del alumnáu del cursu d'Inglés pa Fines Específicos de la Hestoria del Arte, consiguieron superar los sos mieos énte una disciplina como la informática llegando a trabayar n'equipu superando los retos que se plantegaron a principiu del cursu; amás supunxo una meyora tocantes a los métodos pedagóxicos, dexando a un llau les tradicionales fiches, aprendiendo con práctiques reales. Nel casu de les alumnes del ciclu de Desenvolvimientu d'Aplicaciones Multiplataforma, col desenvolvimientu prácticu d'esti trabayu innovador, consiguieron la reconocencia pública per parte del profesoráu qu'imparte'l ciclu, llogrando la máxima calificación na formación práctica de los sos estudios”  prosiguió Fernández.

L'aplicación móvil resultante, ta disponible pa dispositivos Android y IOS, y ye  capaz de reconocer una obra d'arte del muséu, solo con apuntar la cámara del dispositivu móvil escontra la mesma. Una vegada reconocida la obra d'arte, el sistema va amosar información testual y multimedia sobre la obra en cuestión. Amás d'esta funcionalidá principal, l'aplicación va dexar compartir la obra d'arte colos contactos, marcala como favorita y otres opciones comunes d'esti tipu d'aplicaciones.

Pela so parte el bot de telegram tien una funcionalidá bien similar, pero con un enfoque totalmente distintu. El bot ye un programa col que ye posible caltener una conversación y va ser espertu en temes rellacionaes coles obres del muséu en cuestión. Va Tener amás la funcionalidad d'unvia-y una semeya y ésti, de la mesma manera que l'aplicación, va ser capaz de reconocela automáticamente y amosar al usuariu información sobre la mesma.

L'aplicación móvil y el bot diseñáu son ferramientes didáctiques clave pa faer de los museos llugares entá más curiosos pa tol públicu, yá que non yá van cuntar con un componente lúdicu qu'ayuda al desenvolvimientu cognitivu de la persona usuaria, sinón qu'amás van ser una ferramienta útil nel aprendizaxe de llingües de la sociedá polo xeneral.

La presentación d'esta novedosa aplicación billingüe pa móvil va tener llugar el próximu sábadu, 19 d'ochobre, a les 12:00 hores, nes  instalaciones del Muséu Antón de Candás (C/ Valdés Pumarino, 2), nel que d'una forma práctica vamos ver cómo funciona'l dispositivu y el bot. La entrada a la mesma va ser  llibre hasta completar l'aforu disponible.